Pełnoziarniste pancakes z owocami także dla alergików (po 1. roku)

Jeszcze ciepłe są idealne na śniadanie! A że robi się je błyskawicznie, to można sobie zafundować takie *śniadanko/obiad/deser nie tylko od święta czy w weekend.

*zakreśl właściwe;)

 

Składniki:

  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2 jajka (jeżeli dziecko może, jeżeli nie - same żółtka albo 1-2 łyżki "gluta" z zaparzonego i odcedzonego siemienia lnianego)
  • szklanka mleka roślinnego (lub pół na pół z wodą mineralną gazowaną)
  • około szklanki pokrojonych owoców (u nas 1 rozgnieciony banan i 1 jabłko starte na grubych oczkach)
  • szczypta cynamonu

 

Sposób przygotowania:
Owoce umyj, obierz, pokrój/rozgnieć. Dodaj pozostałe składniki i wszystko wymieszaj (nie trzeba używać nawet miksera, wystarczy widelec).

Usmaż na patelni, z obu stron, aż placuszki zbrązowieją (efekt użycia mąki pełnoziarnistej).

Nie trzeba dodawać tłuszczu (choć to oczywiście zależy od tego, na jakiej patelni smażymy - na ceramicznej, teflonowej nie ma takiej potrzeby).

Opcjonalnie można dodać odrobinę oliwy z oliwek do ciasta przed smażeniem.

pancakes także dla alergikówpancake dla alergików

My zajadamy się samymi placuszkami, ale można polać syropem klonowym, dodać mus owocowy, dżem...

 

Podobne